40plusz.hu- a magazin
Inspiráló. Véleményformáló. Rólad. Neked.

Koch Mária

Koch Mária a 40plusz.hu alapítója. Nem csak kiváló marketing és reklám szakember, tanácsadó, hanem egy olyan internetes magazin megálmodója, ami nagyon fontos témakört vállalt fel. A 40 feletti korosztály számára nyújt rendkívül sokoldalú, sok szempontú megközelítést. Nem klasszikus hírportált találunk a 40plusz.hu-ra kattintva, hanem magazin jellegű, tartalmában elsősorban szakértői online média felület fogadja az olvasót.

Máriával a 40plusz.hu szerepéről beszélgettünk.

- Mi a 40plusz.hu magazin fókusza, kinek szánjátok a tartalmakat?
- Az úgynevezett „szendvics” korosztályt céloztuk meg. Ők azok, akik adott esetben maguk is szülők, de a saját szüleik, nagyszüleik is a családjuk részét alkotják. Tehát egy középen lévő generáció, akinek több irányban is van dolga, különböző élettereken egyszerre kell megfelelni. Éppen úgy helyt kell álljanak a saját életükben, mint amennyire törődniük kell a gyerekeik életével, és be kell segíteni a családban a felettük élő generációnak. Ezért is nevezik őket „szendvics” korosztálynak. Őket szeretnénk ellátni praktikus és hasznos információkkal, amelyek segítségükre lehetnek a mindennapokban.

- Ennek a célcsoportnak tényleg elég sok szempontot kell figyelembe vennie. Mi minden van benne a 40plusz.hu kínálatában számukra?
- A munka világa mindenképpen, hiszen dolgoznia mindenkinek kell a megélhetés érdekében. De az élet nem csak ennyiből áll. Ezért a palettánkon a karrier, álláskeresés/munkahelyváltás és a munkával kapcsolatos legkülönbözőbb tanácsok mellett, számos más témát is behozunk. Ilyen például az öngondoskodás, a pénzügyi tudatosság, az egészségmegőrzés, a változó kor férfiaknál és nőknél, a mozgás, a fizikai jól lét témaköre is. A munka mellett a lelki egészség és az emberi kapcsolatok legalább olyan súllyal nyomnak a latban. Ezért a magánélettel, párkapcsolattal foglalkozó írások is helyet kapnak. Nagyszerű szakértői csapattal dolgozunk, akik a legkülönbözőbb témákban segítik az olvasóinkat.

- Amikor az ember a 20-as, 30-as éveiben jár, még nem gondol arra, hogy a 40plusz azt jelenti, hogy generációs szempontból belépett a középkorúak körébe. Pedig ez a helyzet, amivel gondolati síkon is meg kell tudni küzdeni. Amellett, hogy valóban olyan tartópillér rétegről beszélünk, akinek az előtte lévő generációt éppen úgy segíteni kell, mint az utána következőket, a fiatalokat. Ugyanakkor a 40-es korosztálytól mindenki azt várja el, hogy a személyes fejlődését is szem előtt tartsa. A munka és a magánélet terén is a maximumot nyújtsa. Hogyan szembesülünk ezekkel a kihívásokkal? Mit ad a 40plusz.hu?
- 40-es korosztályt már középkorúnak tekintik és gyakorlatilag bezárulnak a kapuk előtte. Pont ezeket a sztereotípiákat, tabukat szeretnénk ledönteni a magazin tartalmaival. Hiszen gondolj csak bele, hogy ma már a férfiak 73-74, a nők 78-80 éves átlag életkort élnek meg Magyarországon is, a társadalmi fejlődésnek, a digitalizációnak köszönhetően. Tehát elmondhatjuk, hogy a 40-es éveink elérésekor még csak az életünk felénél tartunk szerencsés esetben. Éppen ezért hibás gondolatmenetnek tartom, ha leírjuk ezt a korosztályt. Ez a korosztály nagyon aktív, tanulni vágyó, változtatások iránt nyitott, fejlődni szeretne, és szeretné az életét a számára legoptimálisabb formában megélni. Visszatérve a kérdésedre, mi pontosan arra fókuszálunk, hogy ledöntsük ezeket a meglévő társadalmi sztereotípiákat, hogy szembe menjünk velük és megmutassuk azokat a lehetőségeket a korosztály számára, amikből merítkezhetnek. De gondolok azokra a munkaadókra is, akik nem mernek 40-50 év körüli munkavállalókat foglalkoztatni, hogy igenis nagyon komoly potenciál van ebben a korosztályban.

- Ennek a korosztálynak nem csak a nyitottsága van meg az élet sokoldalúságára, hanem igénye is a minőségi feltöltődésre. Beleértve a kultúra és a szellemi értékek befogadását is, amikkel saját kikapcsolódásukat is biztosíthatják és családi programokat is szervezhetnek. Ezen a területen is segítség a 40plusz.hu?
- Ugyan elsősorban az edukációs tartalmakra fókuszálunk, azonban valóban vannak olyan anyagaink, amikkel a kérdésben megfogalmazott célt szolgáljuk. Ilyen rovatunk például a Rólad-Neked, amibe olyan történeteket teszünk közzé, melyek személyes megéléseket, tapasztalatokat osztanak meg blog-szerűen. Olyan tartalmak jelennek itt meg, amik a valós élethelyzetekből hoznak példákat, tanulságokat. Ebben olyan nagyon személyes témák is megjelennek, mint a szorongás, az anorexia, a párkapcsolati problémák, a gyermeknevelési kérdések, a magánnyal való megküzdési lehetőségek, a 21. század kihívásaira adható válaszok. Ezek ténylegesen megélt élethelyzetek, amiket az olvasók osztanak meg a felületünkön másokkal. Nagyon izgalmas része a 40plusz.hu-nak. Annál is inkább, mert a tapasztalatokból leszűrt eredmények tanácsként, példaként is szolgálhatnak. A másik, amit kiemelnék az Arcok közülünk rovatunk. Ebbe sok minden belefér. A kultúra, ismert és kevésbé ismert emberek bemutatása, az ő történeteik. Ebben a rovatban épp úgy találkozhatnak az olvasók Schiffer Miklóssal, Hajdú Stve-vel készült interjúval, mint Dr. Grétsi Lászlóval, akinek a nyelvművelő műsorán generációk nőttek fel. Olyan téma is megjelent itt, mint a Covid helyzet, aminek a kapcsán külföldön élő magyarokkal beszélgettünk, akik megosztották velünk a tapasztalataikat. Színes témák, színes személyiségek, hétköznapi „hősök” rovata ez.

- A 40plusz.hu tehát nem csak információ közlő oldal, hanem interaktív online médiumként maguk az olvasók is teret kapnak. Mik a tapasztalatok ezzel kapcsolatban?
- Sok megkeresést kapunk témajavaslatokkal. Például most az ünnepek kapcsán kérték az olvasóink, hogy adjunk tanácsot a különböző korosztályú családtagoknak szánt ajándék ötletekre. Ezzel kapcsolatban be is mutattunk magyar vállalkozásokat, kézműveseket, szolgáltatókat, akik minőségi ajándék kínálattal segíthetik az olvasókat. De kaptunk nemrégiben olyan történetet is, ami egy mélyszegénységben felnőtt olvasónktól érkezett, aki megosztotta a személyes tapasztalatok mellett a lehetséges eszköztárát is, ami számára segítség volt a kilábalásban. Emberi történetek érkeznek, tanácskérésekkel fordulnak hozzánk. Az élet minden területén megjelenő, változtatási vágyból fakadó igények megfogalmazásával keresnek meg bennünket. Számunkra fontosak ezek a visszajelzések és kapcsolatfelvételek, amelyek egy igény alapú tartalom és egy edukációs, a korosztályt egyértelműen támogató platform létrehozását teszi lehetővé.

- Mekkora a 40plusz.hu olvasótábora? Milyen a korosztályi megoszlás? 40 év alattiak keresik-e az oldal tartalmait, hogy akár felkészülési szándékkal megismerjenek nézőpontokat?
- Több tízezer olvasóhoz jutunk el. Van facebook oldalunk is, ahol kéthetente téma specifikus élő online beszélgetések is vannak, amelyek utólag is megtekinthetők. Ezek is ezres nagyságrendű nézőket vonzanak. A facebookon egyébként 2 módon is jelen vagyunk. Az egyik a 40plusz.hu facebook oldala, ahol több, mint 10 ezer releváns követőnk van. Ezt a fórumot elsősorban másodközlésre használjuk, itt megosztjuk a 40plusz.hu tartalmait, cikkeit. Ezen az oldalon kerül sor az élő beszélgetésekre is. Emellett van egy zárt facebook csoportunk, ahol jelenleg közel 600-an vagyunk. Ide érdeklődési kör alapján jelentkeznek a tagok. Korosztály tekintetében pedig jellemzően 35-58 év közötti érdeklődők térnek rendszeresen vissza. Férfiak és nők egyaránt jelen vannak, bár a női olvasóink száma jóval magasabb.

- Mi volt a személyes motiváció a 40plusz.hu elindítására?
- Amikor az oldal megszületett, magam is már a 40pluszos korosztályhoz tartoztam. Így a saját kérdéseimre is választ kerestem. Éreztem, hogy hiánypótló az, amit elindítok. Nekem is nagyon jól jöttek volna annak idején a személyes életemben, akár a karrierem tekintetében is olyan tanácsok, segítő szempontok, amikkel a magazin most szolgál az olvasóknak. A 40plusz.hu mellett marketing és reklám projektekkel foglalkozom. Ebben a munkában is azt tapasztaltam, hogy szükség van olyan felületre, ahol a vállalkozások, a márkák másfajta kommunikációs formában tudják eljuttatni az információkat, az edukációs törekvéseiket a nagyközönséghez. Nos, itt vagyunk, készen arra, hogy egy újfajta stílusban és megközelítéssel szólítsuk meg az olvasókat.

- Melyek a legközelebbi tervek?
- Szeretnénk azokat az offline találkozókat létrehozni, amikről a járványhelyzet szülte megszorítások miatt le kellett mondanunk. Az online fejlődés természetesen folyik tovább. Fokozatosan szeretnénk bevonni az olvasóinkat egy közös munkába. Klubokat hozunk létre, workshopokat tervezünk az olvasókat leginkább érdeklő témákban. Ezáltal személyes találkozókra is lehetőség nyílik akár személyesen, akár az online térben. A legfontosabbnak ugyanis azt érezzük, hogy segítsünk megkönnyíteni az olvasóink életét akár a munka, akár a magánélet, a párkapcsolat, vagy a gyermeknevelés terén.

A 40plusz .hu elérhetőségei:
https://www.40plusz.hu/
https://www.facebook.com/40plusz.hu
Zárt csoport: https://www.facebook.com/groups/40plusz